Ford Puma je zpět. Legendární model se vrací jako stylové malé SUV

Ford Puma je zpět. Legendární model se vrací jako stylové malé SUV

Modrý ovál před dvěma týdny odhalil reinkarnovaný model Puma. Nepůjde o třídveřový sporťák jako na přelomu tisíciletí, nýbrž o fešné SUV s mimořádně úsporným hybridním pohonem a největším kufrem ve své třídě. Chybět nebude ani řada pokročilých bezpečnostních a asistenčních technologií. Nový Ford Puma se začne vyrábět 4. listopadu tohoto roku, a to v jednom z nejmodernějších automobilových závodů v Evropě nacházejícím se v rumunské Craiově. Ceny se dozvíme na přelomu srpna a září. První kousky dorazí do ČR předběžně v lednu 2020.

Manželství designu a praktičnosti

George Saridakis, ředitel exteriérového a interiérového designu ve Ford of Europe, o novém modelu Kuga prohlásil, že jeho “úchvatný nový vzhled představuje novou kapitolu designové identity Fordu.” A dodává, že jde o “kompaktní crossover, který se nepodobá ničemu z toho, co jsme vyráběli dosud.” Třebaže je auto koncepčně vzdálené třídvéřáku z konce 90. let, při detailnějším pohledu člověk nemůžu neodhalit odkaz na některé designové prvky Fordu Puma, jehož výroby skončila v roce 2002. Jsou jím třeba vysoko položená světla tvarovaná podobně jako u předchůdce nebo elegantně se dozadu svažující střecha.

Nový Ford Puma je mimořádně atraktivně střižený malý crossover. Líbivého exteriéru ale není dosaženo kompromisy po stránce praktičnosti. Právě naopak. Puma nabídne zavazadlový prostor o objemu 456 litrů, což je hodnota, na kterou se nedostává žádný ze srovnatelných vozů dané třídy. A co víc, kufr není jen velký, ale zároveň i mimořádně flexibilně řešený s tím, že jej lze jednou rukou přestavit do tří poloh. Po sklopení zadních sedadel pojme bez problémů předmět o rozměrech 112 x 97 x 43 cm.

Mimořádně praktickou vychytávkou je také Ford MegaBox, speciální úložný prostor o rozměrech 76 x 75 x 31 cm (objem 80 litrů). MegaBox je ideální pro transport nestabilních předmětů o výšce až 115 cm, třeba pokojových rostlin. I pokud by se vám tu náhodou vysypala hlína či snad něco vyteklo z obalu, obrovitánsky potěší, že lze MegaBox vymývat vodou.

Nakládání a vykládání zavazadel ulehčí bezdotykové ovládání dveří od zavazadlového prostoru, se kterým nový Ford Puma přichází jako první model ve své třídě. Stačí mávnout nohou pod nárazníkem. Prostor pro zavazadla je kryt inovativně řešeným platem, které se pohybuje společně s pátými dveřmi bez bočních lanek.

Technicky vyspělý pohon včetně hybridní varianty

Velkou přednostní nového Fordu Kuga jsou také motorizace, které využívají kombinaci zážehového agregátu (1,0 EcoBoost) a řemenem poháněného startér/generátoru nahrazujícího běžný alternátor. Technologii označenou jako EcoBoost Hybrid bude na českém trhu reprezentovat verze naladěná na 155 koní. Posléze přijede i 125k alternativa. Zákazníci preferující klasický spalovací pohon mohou sáhnout i po jednolitrovém tříválci EcoBoost, který je šestinásobným premiantem v anketě Mezinárodní motor roku.

Nabízena bude i naftová verze s motorem řady EcoBlue. Prozatím však není jisté, zda budou oficiálně k dostání i v České republice.

Zpřevodování bude prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky s tím, že později dorazí i dvojspojkový sedmistupňový automat.

Asistenční systémy, které vás podrží

Ford Puma využívá asistenčních technologií sdružených v rámci speciálního systému označeného jako Ford Co-Pilot360. Ten pracuje s údaji ze dvanácti ultrazvukových senzorů, tří radarů a dvou kamer. Nechybí adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který oceníte především na dlouhých trasách.

Absolutní novinkou je funkce informování o nebezpečných situacích v okolí. O nehodě, spadlém stromu, zvířeti ve vozovce či třeba koloně se tak dozvíte ještě před tím, než situaci sami uvidíte, příp. než ji spatří senzory auta. Údaje jsou poskytovány nejen místními úřady a záchrannými složkami, ale také dalšími vozidly připojenými do cloudu. Transport dat probíhá prostřednictvím modemu FordPass Connect.

Puma nabízí jako zcela první vůz ve své třídě také širokoúhlou zadní kameru, pomocí níž můžete pozorovat dění za vozidlem v úhlu 180 stupňů. Takže už žádné kroucení krkem při couvání či podélném parkování.

Vůz dále zpříjemní cestování systémem udržování v jízdním pruhu, který byl nově vylepšen o funkci detekce okraje vozovky. Žehlit průšvihy ještě před tím, než se stanou, je připravený předkolizní asistent. A pokud by už přece jen mělo k nehodě dojít, riziko sekundární srážky výrazně sníží automatická aktivace brzd po nárazu. Často se totiž stává, že je řidič bezprostředně po nehodě v šoku a nedokáže smysluplně reagovat.

Otevřete dveře a nechte se hýčkat

Vedle smyslného exteriéru a pořádné dávky praktičnosti vábí Ford Kuga i na interiér, který si vás hýčká. Vezměte za kliku a nechte si na předních sedadlech namasírovat bedra. Anebo se zakoukejte na nebe přes panoramatické střešní okno, které pokrývá téměř celou střechu. Nechybí ani infotainment SYNC 3, bezdrátové dobíjení, 8palcová dotyková obrazovka, FordPass Connect a pořádný kopec dalších vymožeností.

Přívětivý (nejen) k vašim očím bude i digitální přístrojový štít, který je tvořený konfigurovatelným 12,3palcovým displejem s 24bitovou „true colour“ technologií. Těšit se tak můžete na vysoké zobrazovací rozlišení v plných barvách. Naopak pokud chcete pohladit své uši, nezapomeňte si v konfigurátoru přidat prémiový audiosystém B&O o výkonu 675 wattů. Ten se skládá z desítky reproduktorů včetně subwooferu rozmístěných tak, že si budete připadat jako v koncertní síni.

 

 

 

Facebook diskuze

Napsal | 2019-07-09T16:56:19+00:00 9. července , 2019|Kategorie: Bezpečnost, Blog FordShop, Motorsport, Nezařazené, Technologie, Tiskové zprávy, Videa, Zpravodajství|Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , |Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Ford Puma je zpět. Legendární model se vrací jako stylové malé SUV