Ve Velké Británii zakázali reklamu na Ford Mustang. Měla podněcovat k agresivní jízdě

Ve Velké Británii zakázali reklamu na Ford Mustang. Měla podněcovat k agresivní jízdě

Základním účelem reklamy je upoutat pozornost na propagovaný produkt. To se bez pochyby podařilo i spotu nedávno vysílanému ve Velké Británii, který lákal na přednosti nového Fordu Mustang. Reklama byla nicméně zanedlouho stažena s tím, že stopku jí vystavily místní úřady. Podle jejich vyjádření totiž podněcovala k ne zcela ohleduplnému stylu jízdy.

Mustang coby nástroj proti stereotypu a frustraci?

Spotem se britský úřad Advertising Standards Authority (instituce zajišťující dohled na reklamou) zabýval poté, co na něj obdržel 12 stížností. Kdo je poslal, nevíme. V odůvodnění nicméně stálo, že měla reklama podněcovat k bezohledné jízdě. Tato interpretace je ale podle našeho názoru diskutabilní. Pravda, ideou spotu je náhled do korporátní sféry, která je vykreslena coby stresující prostředí, s tím, že Ford Mustang je zde koncipován jako únik z tohoto světa. Prostředek, díky němuž člověk získá svobodu. To vše je pak umocněno citacemi z básně Dylana Thomase, ve kterých se objevují kontroverzní fráze “Do not go gentle into that good night = Jen žádnou jemnost o této krásné noci” či “Rage, rage against the dying of the light = Běsni, běsni proti soumraku”. Zároveň ale nutno dodat, že žádné viditelné projevy “běsnění” za volantem ve spotu nevidíme. Právě naopak. Ostatně jak potvrdil mluvčí Fordu, Mustang během natáčení nepřekročil rychlost 25 km/h.

Pro úplnost dodejme, že kromě Fordu dostaly zákaz i spoty Fiatu a Nissanu.

Co myslíte vy? Připadá vám spot za hranou?

Facebook diskuze

Napsal | 2018-11-02T11:33:06+00:00 3. listopadu , 2018|Kategorie: Bezpečnost, Blog FordShop, Motorsport, Nezařazené, Technologie, Zpravodajství|Štítky: , , , , |Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Ve Velké Británii zakázali reklamu na Ford Mustang. Měla podněcovat k agresivní jízdě