Modernizovaný Ford Edge nabídne pokročilou bezpečnostní výbavu, novou techniku a až osmistupňovou převodovku

Modernizovaný Ford Edge nabídne pokročilou bezpečnostní výbavu, novou techniku a až osmistupňovou převodovku

Ford již před několika měsíci avizoval, že má v plánu své SUV Edge modernizovat. Ostatně druhá generace je na trhu už od roku 2015. Omlazený model jsme měli šanci vidět na nedávno proběhnuvším Ženevském autosalonu. Auto prošlo faceliftem – zaujmou především užší světla a lichoběžníková přední maska. Zajímavá je ale i nová technika, a to jak v rámci pohonného ústrojí, tak ta bezpečnostní.

Svěží a sportovně vzhlížející SUV

Už dávno neplatí, že by byla SUV výhradně obrovská a neforemná. Automobilky se i v rámci tohoto stále populárnějšího segmentu snaží ladit designové křivky tak, aby si na své přišli i esteticky citlivější jedinci. Příkladem budiž nový Ford Edge. Auto je sice velké. Díky užším světlometům a nové masce chladiče ale působí sportovně až hravě. Přepracovaný je také přední nárazník a kapota motoru. Nevíme, zda to bylo designérským cílem. Nicméně nám z určitého úhlu kapota, maska a zúžená světla evokují – jakkoliv se to může zdát překvapivé – novou generaci Fordu Mustang.

Bezpečnost na špičkové úrovni

Motoristé, kteří se v útrobách nového Edge vydají brázdit silnice, se mohou těšit na koktejl moderních bezpečnostních technologií a elektronických systémů. Edge je první model modrého oválu v Evropě, který nabídne systém Post-Collision Braking. Dojde-li ke srážce, systém automaticky zastaví vozidlo po prvním nárazu. Dále nechybí asistent pro jízdu v pruzích (Lane Centring Assist), systém usnadňující vyhýbání se překážce (Evasive Steering Assist) a samozřejmě ani kopec snímačů a airbagů.

238 koní pomocí dvojce turbodmychadel

Pokud se bavíme o Fordu Edge pro evropský trh, představuje vrcholnou variantu vůz se vznětovým motorem 2,0 EcoBlue bi-turbo. Dvojice turbodmychadel zajistí i přes nemalé rozměry vozu a vysoký výkon (175 kW) přívětivou spotřebu. Auto navíc splňuje emisní standard Euro 6b. V této specifikaci se bude jednat o vůz s pohonem všech kol dodávaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici bude také slabší verze téhož motoru osazená pouze jedním turbodmychadlem. Jejích stále velice pěkných 140 kW bude na taktéž všechna kola přenášet manuální šestistupeň. Edge se bude dodávat i s pohonem předních kol, a to v nejslabší verzi s 110 kW. Zajímavé je, že i pro tuto specifikaci je nabízen onen osmistupňový automat.

Bude i ST-Line

Pokud pokukujete po pořádně šmrncovním SUV, připravili si pro vás u modrého oválu variantu Edge ST-Line. Podobně jako u dalších modelů ST-Line bude i Edge nabízet celou řadu agresivnějších doplňků. Spodní lem dveří bude mít jinou barvu stejně jako spoilery a boční lišty. Přepracovaná bude i maska. V rámci ST-Line dostanete také dvojité koncovky výfuku a 20palcová kola. Za příplatek pak můžete přezout i na 21palcové “papuče”. V kabině zaujme prémiové čalounění sedadel, věnce volantu a hlavy řadicí páky. A jak bývá u sportovních aut zvykem, čekají na vás i hliníkové pedály.

Nová verze systému SYNC a 3D přístrojový štít

Ford o novém Edge mluví jako o svém technologicky nejvyspělejším SUV v historii. Kromě výše uvedeného nabídne např. také rozhraní SYNC 3 kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Milovníci kvalitní hudby pak dozajista zajásají nad audiosystémem B&O PLAY, který automobilka nechala vyladit speciálně pro Edge. Systém využívá 10kanálový zesilovač se zvukem DSP (Digital Sound Processor), který ovládá a vyvažuje každý reproduktor samostatně. Výsledkem pak je mimořádně vyvážený zvuk kdekoliv v kabině. Žhavou novinkou je také elektronický přístrojový štít s 3D efektem, který umožňuje personalizaci jednotlivých budíků podle aktuálních potřeb.

Facebook diskuze

Napsal | 2018-03-16T09:42:33+00:00 6. března , 2018|Kategorie: Bezpečnost, Blog FordShop, Motorsport, Nezařazené, Technologie, Zpravodajství|Štítky: , , , , , , , , |Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Modernizovaný Ford Edge nabídne pokročilou bezpečnostní výbavu, novou techniku a až osmistupňovou převodovku